Startschot voor nieuwe samenwerking MediaMarkt en Almere City Run

ALMERE – De sportmanagementbureaus Global Sports Communication en 20Knots werken vanaf 1 november 2017 samen als organisatie aan de negende editie van de MediaMarkt Almere City Run en de Utrecht Science Park (USP) Marathon. De MediaMarkt Almere City Run staat al jaren op de hardloopkalender en vindt dit jaar plaats op zondag 10 juni. Voor het eerst zal MediaMarkt de hoofdsponsor van het evenement zijn.
Jos Hermens, Andre van de Weteringh en Arjen de Ruyter ondertekenen het sponsorcontract. (Foto Studio Rotgans/ Beau de Bruijn)

Jos Hermens, directeur Global Sports Communication: “Ik ben enthousiast om mee te helpen bouwen aan de MediaMarkt Almere City Run. Met Global Sports Communication hebben we ons altijd alleen gericht op begeleiding van internationale topatleten en het organiseren van topsportevenementen, maar we zien dat juist de verbinding tussen topsport en breedtesport heel belangrijk is. De kennis die we hebben opgedaan in topsport willen we graag gebruiken om alle hardlopers beter te faciliteren. Daarnaast willen we enkele elite-atleten toevoegen aan de MediaMarkt Almere City Run. Aangezien het nog steeds een unicum in onze sport is dat alle lopers in één veld starten en binnen hun eigen mogelijkheden een toptijd proberen te lopen.”
Arjen de Ruyter, 20Knots: ”Ik ben trots dat we voor het eerst dit jaar een hoofdsponsor aan het evenement hebben kunnen koppelen wat niet alleen als naamgever fungeert maar ook fantastische acties rondom de MediaMarkt Almere City Run gaat organiseren. Hierdoor kunnen we een hele nieuwe groep sportliefhebbers bereiken. Ook bieden de andere vernieuwingen ruimte voor groei, zoals de nieuwe afstanden die we dit jaar introduceren alsmede de elite-atleten die aan de start verschijnen. Zo brengen we toch een weer nieuwe dimensie naar de MediaMarkt Almere City Run.”
Hoofdsponsor

Andre van de Weteringh van MediaMarkt: “Wij als organisatie zijn constant bezig met innoveren en het verbeteren van de klantbeleving. Daarom draagt MediaMarkt Almere dit jaar haar steentje bij als hoofdsponsor van de City Run! Om nu hoofdsponsor te zijn is voor ons de kans om vanuit MediaMarkt Almere onze klanten en de deelnemers van de Run te ondersteunen op een educatieve en leuke manier. En zo een gezamenlijk draagvlak te creëren, want MediaMarkt Almere is er voor iedereen. Dit doen wij door middel van het organiseren van verscheidene workshops in en rondom de winkel, die geheel in het teken van sport en gezondheid staan.”
Afstanden

Kidsrun 1,8 km
Almere DEZE WEEK 5 km
MediaMarkt 10 km
15 km
MediaMarkt 21,1 km
Inschrijven voor de MediaMarkt Almere City Run kan via www.almerecityrun.com
Artikel geplaatst op: 23 april 2018 - 11:39

Gerelateerd

Delen