Mevr. De S.

Door Robert Mienstra
“Altijd maar klagen die Robert Mienstra, zonder wederhoor. Nee schrijf dan verdomme eens over de hulpdiensten als ze weer worden aangevallen terwijl ze eerste hulp verlenen.”
Mevrouw De S. is boos op me en dat laat ze weten ook op onze Facebook.
Ik schreef twee artikelen over de brand in de Govert Flinckstraat, en een redactioneel commentaar.
Ik meldde het wederhoor van de gemeente, de brandweer en de verhurende organisatie van het pand waar brand was.
Zonder wederhoor?
Sodeju. Notabene drie maal.
Maar het is nog niet genoeg voor mevrouw De S.
“Het gaat erom dat Robert Mienstra vaak denigrerend schrijft over de hulpverleners”, bitst ze.
“Nou wordtie mooi”, roep ik tegen mijn vrouw Jessica. “Dat mens gaat te ver, dit is smaad en laster.”
Jessica grinnikt.
“Facebook, hè”, zegt ze, “jij doet het in de krant ook helemaal fout.”
“Wat krijgen we nou?”, roep ik verontwaardigd.
“Als jij wederhoor wilt, moet je niet de gemeente, niet de brandweer en niet de verhuurder bellen”, zegt Jessica.
“Maar dat is de journalistieke code”, roep ik, “wederhoor halen.”
“Je doet het bij de verkeerde”, grijnst Jessica, “voor al het wederhoor bel je in het vervolg die mevrouw De S. van Facebook.”
Artikel geplaatst op: 30 juli 2018 - 08:19

Gerelateerd

Delen