De bewoners werden geëvacueerd (Foto: HV Almere)
De bewoners werden geëvacueerd (Foto: HV Almere)

Bewoners Cinemadreef geëvacueerd na brand in eethuis

112

STAD CENTRUM – Een aantal bewoners van de Cinemadreef moest woensdagnacht geëvacueerd worden nadat er brand was uitgebroken in een eethuis.

Een bovenbuurman merkte rond 02.00 uur dat er rook uit zijn meterkast kwam, waarna hij onmiddellijk de brandweer belde. Zowel de brandweer als de politie waren snel ter plaatse. De politie zette de weg af en sommeerde bewoners boven het brandende pand onmiddellijk hun huizen te verlaten. Wat de oorzaak is van de brand, is onbekend. Er vielen geen gewonden. De brandweer heeft een persoon uit het eethuis gered. De persoon kon het pand niet zelfstandig verlaten. De man in gecontroleerd in een ambulance maar hoefde niet mee naar het ziekenhuis. Omstreeks 03.20 was de brand onder controle en mochten de bewoners weer terug naar hun huizen. 

Vaker brand

Het is niet de eerste keer dat er in dit deel van de Cinemadreef brand uitbreekt. Eind juni en half augustus van dit jaar rukte de brandweer ook al uit. In juni brandde een auto uit, die om de hoek geparkeerd stond. In augustus vlogen in één week tijd nog twee andere auto’s in brand op de parkeerplaats langs de Cinemadreef. “Is dit toeval of speelt er meer?”, vraagt één van de bewoners zich ongerust af die stelt dat het eethuis niet vaak geopend is. “Er hangen voornamelijk hangjongeren rond.”

Uit de krant