Afbeelding
Almere DEZE WEEK

Business Challenge voor VLA

Algemeen

STAD CENTRUM - De bijzondere sportwagen van Jeffrey Schirrmann, een Donkervoort D10 waarvan er slechts tien zijn geproduceerd, moet zaterdag 20 februari en zaterdag 5 maart in het stadshart (bij Sweet Unique aan de Schutterstraat 18) zoveel mogelijk Almeerders verleiden een autorit naar Lancaster te sponsoren. De opbrengst ervan komt ten goede aan het Voedselloket Almere (VLA).


Schirrmann vormt, samen met Annet Streefkerk, één van de teams die deelnemen aan deze toertocht. Het is geen snelheidswedstrijd. De winnaar is het team dat het meeste geld bijeenbrengt. Het gaat om een afstand van bijna duizend kilometer, uit en thuis via de Kanaaltunnel, waarvoor woensdag 30 maart het startschot wordt gegeven. Voorlopig hebben zich twaalf ploegen aangemeld. Vrijdag 1 april worden de ploegen bij terugkomst verwelkomd op de Grote Markt.
De organisatie hoopt dat meer teams zich willen aansluiten bij deze colonne. Op die manier wordt de rij wagens langer en neem het bijeengebrachte bedrag voor VLA toe. De auto mag een klassieker, dan wel sportwagen zijn, of welk ander type dan ook. Dat maakt niet uit. Het project is ‘Business Challenge’ gedoopt (meer info via: www.businesschallenge.eu en www.donkervlavoort.nl). De deelnemers moeten zoveel mogelijk geld bijeenbrengen. Sponsoring kan plaatsvinden via familie, vrienden, klanten, (zaken)relaties en overige instanties.
Schirrmann: “We willen op 20 februari en 5 maart iets speciaals doen om zoveel mogelijk aandacht op de autorit te vestigen, zodat de Almeerse bevolking erbij betrokken raakt. Zo kunnen mensen, nadat ze hebben toegezegd geld te doneren, hun handtekening op mijn sportwagen zetten. Daarmee maken ze kans om als passagier mee te rijden in de Donkervoort, op het circuit van Zandvoort. Ons team financieel steunen is mogelijk vanaf 10 euro.” Directe sponsoring is ook mogelijk via donkervlavoort.nl
Deelnemers kunnen hun auto laten sponsoren door familie, vrienden, kennissen, klanten, (zaken)relaties en overige instanties die interesse hebben in het sponsoren van een voertuig. Deelnemers kunnen er voor kiezen hun auto op eigen kosten te laten wrappen/plasti-dippen. Hierbij wordt de auto voorzien van een (tijdelijke) stickerlaag, waardoor de auto extra kan opvallen. Op deze laag kunnen gemakkelijk logo’s van sponsoren worden aangebracht.

Uit de krant

Politiek

112

Uit

Sport

Wonen

Auto