Compleet nieuwe C-klasse overtuigt

Auto


ALMERE - Met de vorige was nog niet veel mis, maar Mercedes moet mee in de vaart der volkeren en lanceert een kersverse generatie van zijn bestverkochte model. Uiterlijk geheel in lijn met zijn gesoigneerde grotere broeders en van binnen vanzelfsprekend ook helemaal bij de tijd. Aardig gevonden detail is het design van de neus, waar de ‘ster’ van de motorkap is verdwenen en -tig keer zo groot in de grille terugkeert. Aan de vorm van het raster daarachter kun je meteen zien wat voor versie het betreft.

Door Rob van Ginneken

Compleet nieuwe C-klasse overtuigt


Kennelijk is het koetswerk extreem goed gestroomlijnd, want tijdens de eerste ritten noteerden we op langere ritten door het land een opmerkelijk gunstig brandstofverbruik. Dat heeft zonder twijfel ook te maken met de nieuwe aandrijftechniek. Ook de (170 pk) basiskrachtbron mét hybride techniek is dan al aardig indrukwekkend. Meer en véél meer kan natuurlijk ook. Tot dik 260 pk voorlopig…

Oplaadbare hybride


Veelbelovend kijkje in de nabije toekomst: er komt later dit jaar ook nog een oplaadbare hybride (PHEV) die feitelijk een heel eind richting EV gaat. Je kunt dan namelijk zo’n 100 kilometer elektrisch rijden. Zat voor de meest ritten.
Het interieur roept termen op als: strak, businessclass, fraai afgewerkt, stijlvol en geavanceerd. Zo is er een nieuwe versie van het ‘MBUX’ infotainmentsysteem present. Compliment waard. Dat is gekoppeld aan een kloek centraal aanraakbeeldscherm dat samen met het virtuele meterpaneel voor je neus een soort cockpitgevoel oproept.

48 mille


Belangrijk aspect is zeker ook dat de cabine groeide, waardoor je niet alleen voorin, maar ook achterin heel behoorlijk zit. Meer ruimte heb je normaal gesproken niet nodig. Met zijn prijs vanaf 48 mille is hij zodoende een serieus te nemen nieuwe speler in het ‘premium’ segment. Kritiekpuntje: er ontbreken wel een paar zaken die velen extra zull

Uit de krant

Politiek

112

Uit

Sport

Wonen

Auto