Afbeelding
Almere DEZE WEEK

Roze Porsche voor de dames

Auto

ALMERE - Wat doe je als automerk om meer vrouwelijke klanten aan je te binden? Porsche wist het antwoord: een luxe en glanzend roze model op de markt brengen.

Porsche besloot het bekende model Taycan onder te dompelen in de nieuwe kleur ‘Frozen Berry Metallic.’ Deze aanwinst wordt gezien als dé autohit van 2021. Porsche gaat lekker; het merk draaide in het eerste kwartaal van 2021 ruim 30% winst.

Middelbare mannen

Hoewel het Porsche qua inkomsten voor de wind gaat, komen die inkomsten uit een eenzijdige hoek. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde Duitse koper een man van 55 jaar oud is, voorzien van een goedgevulde bankrekening. Hoogste tijd om een nieuwe doelgroep aan te trekken: welgestelde vrouwen.

De Frozen Berry Metallic ziet er niet alleen vrouwelijker uit; voor het interieur wordt gebruik gemaakt van kunstleer in plaats van echt leer.

Vrouwen vinden duurzaamheid namelijk een belangrijk onderdeel bij het aanschaffen van een nieuwe auto. Voor de liefhebbers is deze bekleding ook verkrijgbaar in het roze.

Met de ‘Frozen Berry Metallic’ wil Porsche meer vrouwelijke kopers aantrekken. (Foto: Porsche)

Uit de krant

Politiek

112

Uit

Sport

Wonen

Auto