(Foto: Adobe Stock)
(Foto: Adobe Stock) japolia - stock.adobe.com

College: ‘aantal klachten over Medipoint is laag’

Politiek

ALMERE – Het aantal klachten over de dienstverlening van medische hulpverlener Medipoint is laag. Dat stelt het college in antwoord op vragen van de PvdA. Die stelt dat de gemeente te rooskleurige cijfers gebruikt.

De PvdA stelde schriftelijke vragen omdat de partij ‘veel klachten en signalen’ ontving over de dienstverlening van Medipoint. Het college stelt dat er doorlopend onafhankelijke monitoring plaatsvindt en dat de klachten laag zijn. ‘De lever- en reparatietijden hebben in 2020 en deels 2021 onder druk gestaan als gevolg van de pandemie, doch voldoen deze door de goede samenwerking en korte lijnen aan de overeengekomen afspraken. Het aantal klachten voor 2021 (tot en met 15 september) is 36 op een totaalaantal leveringen en reparaties van 3.889. Het percentage klachten is laag.’

Blijven monitoren

Het college blijft de dienstverlening monitoren. ‘Uiteraard zijn wij, maar voornamelijk onze kwetsbare inwoners, gebaat bij een goede dienstverlening. Elke klacht is er namelijk één te veel. Waar dreiging van herhaling blijkt, zien wij toe op preventieve maatregelen.’Het college benadrukt daarbij dat het belangrijk is dat mensen die een klacht hebben deze ook melden. ‘Het gehele systeem van monitoring inclusief de klachten is namelijk goed opgezet en elke klacht is immers ook een reden voor (mogelijk) preventieve maatregelen ter voorkoming van herhaling.’

Te rooskleurig

In een reactie laat raadslid Aya Selman van de PvdA weten die beantwoording niet volledig en ook veel te rooskleurig te vinden. “Het college heeft alleen de schriftelijke klachten gemonitord. Daar maken alleen de mondige mensen gebruik van. Dat geven ambtenaren ook aan mij toe. Ze gaan nu ook de telefonische klachten meenemen. Dat zal een ander beeld geven.”
De klachten hebben volgens Selman vooral betrekking op de levertijd, bereikbaarheid en service.

Uit de krant

Politiek

112

Uit

Sport

Wonen

Auto