De Kiekendief in Stad. (Archieffoto: aangeleverd)
De Kiekendief in Stad. (Archieffoto: aangeleverd) Almere DEZE WEEK

Bewoners Kiekendief voor dichte deur met Kerstmis

Wonen

STAD CENTRUM – Woest zijn ze, de bewoners van de 55-plus appartementen bij de Kiekendief in de Meesterstraat in Stad. Op eerste kerstdag bleek het slot van de centrale toegangsdeur kapot, maar verhuurder WoonZorg stuurde niemand om het te repareren. Ze gaan protest aantekenen. WoonZorg biedt excuses aan voor de wijze van communiceren.

Door Marcel Beijer

“Ik had op eerste kerstdag mijn hondje uitgelaten en kon ineens het complex niet meer in”,  zegt een nog altijd boze bewoner Marieke de Wit. “De sleutel ging niet meer in het slot. Daar sta je dan in je uppie. Gelukkig kon ik een buurvrouw contacten die vanuit haar woning de voordeur elektronisch kon openen met zo’n bromknop.” Vanwege Kerstmis kregen meer bewoners van het aanleuncomplex van de Kiekendief visite. “Sommige stonden heel lang in de regen te wachten omdat ze geen contact kregen.” De Wit belde daarom namens de bewoners met de calamiteitendienst van verhuurder WoonZorg. “Ik kreeg een uiterst onbeleefde dame aan de telefoon die vertelde dat ze niets kon betekenen omdat de firma die reparaties verzorgt niet werkte tijdens de kerstdagen.”

Plakband

De bewoners hebben toen van lieverlee met een kartonnetje en plakband ervoor gezorgd dat de deur op een kier bleef staan. “Dat is niet fijn want er proberen hier geregeld junks en zwervers via de balkons toegang te verschaffen. We voelden ons niet veilig omdat die met een geopende deur gemakkelijk naar binnen konden komen.”

Boos

De bewoners werden pas echt boos toen de dinsdag na kerstmis de monteur van de reparatiefirma langskwam en vertelde dat ze ook tijdens de kerstdagen hadeeen gewerkt. “Ik weet wel hoe dat gaat: die medewerkers van de calamiteitendienst werken tegenwoordig vanuit huis. Die dame was natuurlijk ook kerstfeest aan het vieren en had geen zin in ons gezeik.”Namens de bewoners gaat De Wit nu een petitie opstellen waarin de klacht aan WoonZorg wordt duidelijk gemaakt. “Want er spelen hier nog wel meer zaken. Hier willen we opheldering over. Je laat niet mensen met Kerstmis aan hun lot over.”

WoonZorg

In een reactie laat WoonZorg weten dat er inderdaad een storing is geweest. ‘Omdat het pand vanaf de zij- en achterkant ook toegankelijk is voor zowel bewoners als bezoek, is de reparatie door de dienstdoende aannemer niet direct opgepakt, maar pas dinsdag 27 december uitgevoerd. Helaas is de communicatie rondom deze storing niet goed verlopen. Dat vinden wij vervelend en dat heeft onze aandacht.”

Uit de krant

Politiek

112

Uit

Sport

Wonen

Auto