(Foto: aangeleverd)
(Foto: aangeleverd)

100-jarig Monuta lanceert nieuwe cake als gespreksstarter

Partnerbijdrage

ALMERE - Openheid over afscheidsthema’s is nog steeds een gevoelig punt onder mensen in Utrecht, net als in de rest van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Monuta. 72% van de Utrechters zegt zelden of nooit over hun eigen wensen rondom afscheid te praten. Reden voor de jarige uitvaartorganisatie om een vertrouwde gespreksstarter in een nieuw jasje te introduceren: de uitvaartcake. Met de naam Plakje Troost® nodigt Monuta iedereen uit om het gesprek over afscheid aan te gaan.

Cake blijft een klassieker

Hoewel er in de afgelopen eeuw veel veranderd is op afscheidsgebied, lijkt openheid over afscheid nog niet vanzelfsprekend. Ter gelegenheid van haar 100ste verjaardag heeft Monuta daarom de klassieke plak cake nieuw leven ingeblazen. Eten is een van de meest laagdrempelige thema’s rondom het afscheid. Het onderzoek toont aan dat de welbekende cake nog steeds in de Nederlandse top 3 staat. In Utrecht is de cake minder geliefd. Daar serveren ze het liefst bittergarnituur, gevolgd door belegde broodjes, hartige snacks en een buffet of tapas.    

Open over afscheid met Plakje Troost® 

Ondanks dat Utrechters aangeven het niet vaak te doen, vinden zij het toch wel belangrijk om over hun eigen afscheidswensen (51%) te praten. Corné Mulders, directeur Uitvaartzorg bij Monuta, vertelt: “Dat is precies wat wij willen stimuleren: open over afscheid zijn. Blijkbaar is er nog een verschil tussen het belangrijk vinden en er daadwerkelijk over praten. Monuta bestaat 100 jaar. Daarom lanceren we een nieuwe eigen cake, een perfecte gespreksstarter. Als je bij Monuta kiest voor een plakje cake, krijg je vanaf nu altijd deze cake met de naam Plakje Troost®. Met een bijzonder ingrediënt: citroenmelisse. Een oud kruid dat rust geeft in emotionele situaties.” Alles over de cake en de rol van cake bij afscheid is te lezen op monuta.nl/plakjetroost.

Uit de krant

Politiek

112

Uit

Sport

Wonen

Auto