Hans Bakker, directeur van de Floriade BV, . (Archieffoto: Almere DEZE WEEK)
Hans Bakker, directeur van de Floriade BV, . (Archieffoto: Almere DEZE WEEK)

Kortingsacties Floriade werken niet. Korting voor Almeerders was geen optie.

Algemeen

ALMERE - De kortingsacties die de Floriade nu heeft, hebben niet het beoogde effect. “Ik heb weleens prijsacties gezien die beter lopen”, zei Floriadedirecteur Hans Bakker vanmiddag tijdens een bijeenkomst van de Floriade-businessclub. De Floriade deed in het Parool en het AD een kortingsactie voor lezers. Een kaartje ging over de toonbank voor 15 euro in plaats van 29 euro. “Deze test van 15,- euro laat zien dat de brede doelgroep ook met een lagere prijs niet vaker komt”, stelde Bakker. 

Verder legde Bakker uit waarom de Almeerders geen korting kregen: ““Almeerders korting geven is niet marketing-waardig. Het is commercieel gezien niet slim om die als eerste korting te geven.” De Floriade BV. gaat de kortingsactie niet herhalen. Bakker: “Dit was een test-actie die we niet nog een keer gaan doen. Speciale doelgerichte acties komen nog. Maar de standaardprijs blijft 29 euro.” De actie loopt nu een week en zal ook komende week nog actief zijn, daarna wordt de actie gesloten.

De Floriade kampt met een dramatische tegenvaller van bezoekersaantallen. Aanvankelijk werd gehoopt dat er twee, misschien wel drie miljoen bezoekers naar de Wereldtuinbouwtentoonstelling zouden komen. Die verwachting is inmiddels bijgesteld tot rond de 600.000 bezoekers. Pas geleden trad het college af vanwege het Floriade-debacle.

Uit de krant

Politiek

112

Uit

Sport

Wonen

Auto