Mariëtte Middelbeek, alias Linda van Rijn (Foto: Hadewych Veys), schreef een minithriller voor haar meer-lezen campagne.
Mariëtte Middelbeek, alias Linda van Rijn (Foto: Hadewych Veys), schreef een minithriller voor haar meer-lezen campagne.

Almeerse bestsellerauteur Linda van Rijn wil lezen impuls geven

Algemeen

ALMERE – Bestsellerauteur Linda van Rijn (pseudoniem van de Almeerse schrijfster Mariette Middelbeek) is het nieuwe jaar gestart met een campagne die lezen een impuls moet geven. Zij deelt niet alleen tips, maar heeft speciaal hiervoor ook de minithriller Schermtijd geschreven. Dit boekje is vanaf 5 februari gratis af te halen in de Bruna- en Readshopwinkels.

Meer lezen is een van de meest genoemde goede voornemens, maar net zo vaak sneuvelt dit voornemen weer in dagelijkse drukte en vele afleidingen. Doelloos scrollen, eindeloze spelletjes op de telefoon, talloze series en altijd maar online en bereikbaar zijn: schermverslaving is een van die afleidingen, waardoor het niet altijd lukt om lezen prioriteit te maken. Linda van Rijn, bekend van haar spannende en meeslepende vakantiethrillers, wil mensen aanmoedigen om vaker een boek te pakken. ‘Ik merk zelf ook dat ik na een dag werken en voor de kinderen zorgen niet altijd een boek pak, maar heel makkelijk naar mijn telefoon grijp of de tv aanzet. Terwijl lezen veel meer rust en voldoening geeft’, zo vertelt zij. ‘Om mezelf én mijn lezers uit te dagen en te inspireren, ben ik deze campagne begonnen’.

Praktische tips

Haar meer-lezen campagne biedt praktische tips, leeslijsten en persoonlijke inzichten van Linda van Rijn zelf, die ook haar eigen worstelingen en successen deelt bij het vinden van de balans tussen scherm- en leestijd. Zo adviseert zij om overal een boek mee naar toe nemen, zodat je als je ergens aan het wachten bent even lekker een stukje kunt lezen. ‘Je kunt ook een boekenclubje beginnen of meedoen aan de Reading Challenge van Hebban.’

Gratis mini-thriller

Naast veel content op haar eigen social mediakanalen, besteden ook de Bruna- en Readshopwinkels aandacht aan de campagne. Met als klap op de vuurpijl de gratis af te halen minithriller Schermtijd die Linda van Rijn speciaal voor deze campagne heeft geschreven. Hierin doet Susanne tijdens een liefdesweekend in Parijs een ontdekking op de telefoon van haar vriend. Ze kan niet vermoeden welke fatale gevolgen die ontdekking heeft. Het gratis boekje ligt vanaf 5 februari in alle winkels van Bruna en The Read Shop en wordt uitgegeven door Uitgeverij Marmer. Volg Linda van Rijn op Facebook en Instagram voor updates en tips in het kader van haar campagne #meerlezenmetlinda.

Uit de krant

Politiek

112

Uit

Sport

Wonen

Auto